W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności. Akceptuję

Dodano 2014-01-09
4 Kroki do świetnego samopoczucia i życia pełnego energii

Większość ludzi nie lubi porannej pobudki, wczesnego wstawania oraz uczucia zmęczenia po zjedzonym obiedzie. Co można zrobić, aby mieć dużo energii, wstawać rano wypoczętym i czuć się świetnie przez cały dzień?

Oto kilka zasad, które pomogą podnieść twój poziom energetyczny i jednocześnie polepszą samopoczucie.

1.Sen

Jest on najważniejszy. Długość snu zależy od wielu czynników takich jak: wiek, aktywność fizyczna, pora roku, niemniej jednak uważa się, że powinno się spać średnio 8 godzin. Ważne jest, aby sen był dobrej jakości i nie był przerywany. Jeżeli mimo dobrego snu nadal występuje zmęczenie, należy zwrócić uwagę na inne czynniki które mogą być powodem zmęczenia takie jak: jakość pożywienia, godziny spożywania posiłków, stres czy brak aktywności fizycznej.

2.Żywność

Jeśli jesz ciężkostrawne, tłuste, smażone i mięsne posiłki, organizm będzie potrzebował zużyć dużą ilość energii na procesy trawienne. Przypomnij sobie jak bardzo czułeś się senny po spożyciu ciężkostrawnego posiłku. Jeżeli jesz lekkie posiłki, strata energetyczna jest mniejsza. Układ trawienny musi bardzo intensywnie i długo pracować jeśli spożywasz: smażone mięso, tłuszcze, skrobię, czy grillowaną żywność. Jeśli natomiast spożywasz lekkostrawne posiłki oraz duże ilości świeżych warzyw i owoców, odciąży to bardzo układ trawienny. Duża ilość spożywanych na surowo warzyw i owoców oczyszcza organizm i bardzo podnosi poziom energetyczny.

3.Aktywność fizyczna

Ciało jest stworzone do ruchu. Aktywność fizyczna relaksuje ciało, poprawia jakość snu, krążenia krwi oraz usprawnia trawienie.

Zadbaj o codzienny ruch, najlepiej na świeżym powietrzu. Powinieneś robić to co najbardziej lubisz np. spacery czy zabawa z dziećmi. Można również zacząć od prostych ćwiczeń, takich jak machanie rękami i nogami, skręty tułowia, przysiady, rowerek i lekka gimnastyka, spacery po lesie, biegi, szybkie wchodzenie po schodach.

4.Oczyść swoje życie emocjonalne

Negatywne myśli, problemy, stres, kłótnie, toksyczne związki z ludźmi, problemy finansowe, zanieczyszczone, hałaśliwe otoczenie, bardzo zaniża poziom energii. Należy pamiętać, aby również koncentrować się na własnych potrzebach ducha i ciała. Jeśli są sytuacje, które można by zmienić na lepsze, to należałoby wybrać jedną z nich i powoli pracować nad jej poprawą, a następnie stopniowo dążyć do wprowadzania kolejnych pozytywnych zmian.

Co najlepiej sprawdza się u ciebie jak jesteś śpiący, zmęczony i potrzebujesz mieć więcej energii? Podziel się swoją opinią.

Chcesz umieścić ten artykuł na swoim blogu?

Dodaj komentarz

Facebook
Bez logowania

Pozostańmy w kontakcie

INSTAGRAM
by Cud Kawai


Szukaj w kategoriach
Certyfikowane szkolenia kosmetyczne.
Japońska Dieta Długowieczności.
Sklep z naturalnymi kosmetykami
Dieta długowieczności 4 pory roku.
Skandynawskie skoncentrowane kosmetyki eco bez dodatku wody.